11
Jan
08

Oih, laps sõiduteel!

Elava liiklusega ristmik Nõmme keskuses.

Roosas kombekas arvata kolme-nelja-aastane tüdrukuke, ühes käes krõpsupakk, teises mingi muu asjake, ukerdab keset ristmikku. Ema pole kuskil näha. Fooris juba tuled vahetuvad, autod tahavad sõitma hakata. Appikene! Kraban tüdrukul varrukast ja transpordin ta kõnniteele. Vaatan siis ringi – kus ema või keegi, kellega laps koos peaks olema, siis ometi on?

Mõned meetrid eemal bussipeatuses avastame noore naise, kummagi käe otsas pungil kilekott, kes samamoodi otsivalt ringi vaatab. Näinud tüdrukut, käratab: “Mis sa koperdad, ma ju ütlesin, et tuled minu järel!” Sa püha müristus! Mina end enam talitseda ei suuda ja pragan selle naise korralikult läbi – kas ta tõesti mõtleb, et nii väike laps üksinda sõidutee ületamisega hakkama saab! Naine ei oska enda vabanduseks muud kosta kui et tal ju kotid käes, ei saa lapse käest kinni hoida. Oi jeerum – kumb on tähtsam, kotitäis träni või oma laps?!

Kui mina Tupsuga poes käin, võtan seljakoti – ikka selleks, et vähemalt üks käsi vaba oleks (ja mugavam ja kergem on tassida ka). Aga kui minu lapsed väikesed olid, oli meil üks tore asi – lapse jalutusrihm. Lapsele traksid ümber, rihm külge ja teine ots kindlalt minu käes. Sai laps vabalt kõndida, aga samas oli kontrolli all. Äkki on kuskil kapipõhjas veel alleski. Peaks üles otsima ja sellele mammale kinkima…

6 Responses to “Oih, laps sõiduteel!”


  1. 1 P6rgukiz
    11/01/2008, 15:26

    Kahju kohe sellistest lastest, kellel sellised ettevaatamatud emad/isad/vanavanemad.
    Kuna ma tean, kuidas laps võib ootamatult lihtsalt minna sinna kuhu ei tohi, siis ma vahin küll teda iga jumala sekund. Aga preilile see muidugi ei meeldi.
    Ma oleks ka nii tahtnud tüdrukule rihma külge panna, aga tänapäeval pole näinud kuskil kedagi sellega last jalutamas 😛
    Imelik oleks, niigi vaadatakse, et ma kogu aeg “õiendan” lapse kallal, et vaata ja tule ja ole ettevaatlik jne 😉

    Jalutusrihma olen ma ka näinud, vanaema juures pööningul 🙂 Ema rääkis, et kunagi isegi kasutas seda 😉
    Ja sellega tuleb mulle meelde, keegi kunagi rääkis, et me oleme vennaga aiamaal (ema pidi rohima) ühe tünni käepideme küljes rihmaga kinni olnud, et me ära ei põgeneks ja ta saaks midagigi teha 😉 Icc. Olid ajad 😀

  2. 2 kukupai
    11/01/2008, 15:52

    See jalutusrihm oleks ikka tänapäeval ka päris praktiline asi. Tuleks moodi tuua jälle.

  3. 3 ematehnik
    11/01/2008, 19:24

    minu põnnil olid küll jalutustraksid, humanast ostsin. kusagil beebipoes vist müüdi neid ka.
    perekooli foorumis oli vahel sõnavõtte, et oi kui kole vaadata, laps nagu koer rihma otsas. mina oma lapsele küll midagi sellist külge ei pane!
    ma arvan, et pigem olgu see laps nagu koer rihma otsas kui surnuna sõiduteel.
    neid rihmu võiks propageerida tõesti, mu vanem poeg on korra ühe bussi ette tormava mudilase pärast hüppeid teinud, jõudis lapseni mõned meetrid enne bussi ja rabas lapse lihtsalt kaenlasse. siis oli emal küll “uih!”

  4. 4 kukupai
    11/01/2008, 19:58

    Tubli poeg Sul siis.

  5. 5 Maria
    11/01/2008, 20:44

    Minu lastel oli kohustus kotisangast kinni hoida või siis pidi ta minu ees kõndima üle tee.

  6. 6 Morgie
    12/01/2008, 00:36

    täitsa jube värk!
    kusjuures jalutusrihma kiideti tollastes lapsekasvatuskäsiraamatutes, et pidada rühile parem olema kui käe otsas rippumine.

    Aga tänapäeval tuleks selline rihm kindlasti helkuritega varustada – kogu pikkuses võiks helkurriba joosta. Teate isegi milleks (kujutlege ennast autorooli)


Lisa kommentaar

Lehed

Blog.tr.ee "";

ajaarvamine

jaanuar 2008
M T W T F S S
« Dec   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

