09
veebr.
08

Sõbra-eri 9.02

Paar-kolmkümmend aastat tagasi räägiti, et igal eestlasel peab olema oma kodustatud soomlane. Soome oli ju välismaadest kõige lähemal, telekast nähtu tekitas arusaama, et see on selline imedemaa – poed kaupa täis, igasuguseid põnevaid asju oli saada, riidemood ka mitu aastat värskem kui siin. Ja kui kellelgi tutvusringkonnast õnnestus lausa Soome elama kolida, ükskõik kas abiellumisega või mingit muud moodi, siis oldi päris kade – pääseski sinna pudrumägede ja piimajõgede juurde.
Ei olnud kerge mõista, et Soomeski pole elu mingi meelakkumine, et tööd teha ja arveid maksta tuleb sealgi.
Nüüd on piirid lahti, eestlasi elab Soomes päris palju. Päris mitmed nendest blogivad ka ning nende blogidest saab aimu, et inimesed on igal pool samasugused, igapäevaelu rõõmud ja mured on sarnased ning müüt pudrumägedest ja piimajõgedest on ammu kokku varisenud.
Elviina, Sina oled Soomes päris kaua elanud, tööd teinud ja lapsed suureks kasvatanud. Tore on lugeda, kuidas Sa oma rõõme ja muresid kirjeldad. Sinule tänane südameke.
4 Responses to “Sõbra-eri 9.02”


  1. 1 killuke
    09/02/2008, 17:11

    Vabandust, aga ma kohe pean siia vahele oma arvamuse panema, sest olen NII väga nõus, et ükskõik kui „heas” riigis elada, ei saa sa üle ega ümber igapäevastest muredest. Kõik need laia ilma peal laiali elavad eestlased on ühe taustaga ning tänu nendele saab pilk palju selgemaks, mis tähendab mujal elamine.

    Huvitav on statistika loteriimiljonäride kohta, kelle eufooria võidust aasta pärast on kadunud (emba-kumba: oleks võinud rohkem võita, sest enamus rahast on läbi põletatud või on su ootused palju kõrgemale tõusnud kui su varakas olukord võimaldb).

  2. 2 elviina
    09/02/2008, 18:56

    Suur suur tänu ja ma pean tunnistama, et minu blogisõbrad on toonud minu ellu palju helli hetki. Veel kord aitähh

  3. 3 Maria
    09/02/2008, 19:18

    Mul on meeles soomest nähtud reklaamid. Läbi suure sahina jõudis minu teleri ekraanile suur puuviljalett ja kaupa täis riiulid ja ma olin veendunud, et see on reklaami ajaks tehtud. Selline kaupade küllus ei ole ju poes võimalik.

    😉

  4. 4 P6rgukiz
    12/02/2008, 06:22

    Hehee, pudrumäed ja piimajõed…
    Jah, olid ajad, kus nii väga taheti Soome 😀
    Mina nt ei unistanud kunagi Eestist ära kolimisest, see tuli lihtsalt ja äkki ja ilma pikemalt kaalutlemata.
    Ja eluga siin pool piiri on meie pere rahul 🙂
    Ei läinud ma mehele soomlasele ega midagi, kõik mis on, on enda saavutus, kuigi mina pole siin riigis veel peale kodus istumise ja laste sünnitamise midagi eriti saavutanud 😛

    Vähemalt minu silmis jääb Eesti ikkagi palju palju maha siinsest riigist, alustades, teenindusest ja viisakusest, lõpetades ei tea millega. Areneda on nii palju.

    Ja minugi jaoks on huvitav lugeda nn “välismaa blogisid”, kus Eesti inimesed elavad teistes riikides 🙂
    Elviina blogi on väga informatiivne Soome elu-olu kohta küll 😀


Lisa kommentaar

Leheküljed

Blog.tr.ee "";

ajaarvamine

veebruar 2008
E T K N R L P
« jaan.   märts »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829  

