12
nov.
08

Õed-vennad voodis

Igapäevane lugu – kohtuvad kaks inimest, kellel varem teineteise olemasolust aimugi polnud. Tekib vastastikune sümpaatia, mis tasapisi areneb välja millekski enamaks. Järgnevad seksuaalsuhted, kooselu, võib-olla ka ühised lapsed.

Ning ühel ilusal päeval plahvatab pomm: tegemist on õe ja vennaga (enamasti ikka poolõe ja poolvennaga). Kõik ahhetavad ja ohhetavad, süüdistavad paari verepilastuses ja veel sajas surmapatus.

Selline asi on ju täitsa reaalne, eriti veel tänapäeval, kus meestel võib ilma peal olla kari lapsi, kelle olemasolust nad isegi teadlikud pole. Välja tulevad sellised sugulussuhted üsna juhuslikult.

TV3 näitas täna vastavasisulist dokumentaalfilmi isegi. Ma päris algust ei näinud ja seepärast jäi mulle ühe paari koha pealt asi veidi segaseks – neil oli ühine ema, kuid ise nad teineteise olemasolust varem ei teadnudki. Kuidas see võimalik on, ei saa aru. Veel arusaamatum oli ema reaktsioon, kui ta paari voodist leidis – kutsus politsei ning noortele esitati süüdistuss intsestis. Seaduse järgi oleks võinud maksimumkaristus olla eluaegne vangistus.

Õnneks kohus nii julm ei olnud, süüdistus võeti tagasi, ainult keelati edasised seksuaalsuhted. Teine paar aga plaanis ju päriselt kooselu, nendega ei juhtunud midagi. Muide, see esimene paar apelleeris geneetilisele seksuaalsele külgetõmbele, isegi vastav netileht pidi olemas olema. Järelikult on asjal ka teaduslik seletus olemas.

Üldreeglina on meie ühiskonnas lähedaste sugulaste seksuaalsuhted olnud tabu ning on ka kindlaks tehtud, et sellisest suhtest sündinud lapsed võivad olla geneetiliselt muteerunud. Kunagi lugesin “Richard Meisteri õpiaastaid”, seal oli tegemist tüdrukuga, kes oligi õe-venna laps (kusjuures sama lugu – nad ei teadnud seda enne, et nad õde-vend on) ning see tüdruk oli üliandekas. Aga mingi kaasasündinud südamerikke tõttu ta just kaua ei elanud.

Seadus loomulikult keelab ka meil Eestis otseste lähisugulaste abielud, kuid õdede-vendade lapsed võivad abielluda ja pere luua. Ma isegi tean mõningaid selliseid paare.

Mis aga juhtuks Eestis, kui õe-venna intiimsuhe ilmsiks tuleks? Minu meelest seaduses otseselt selle kohta midagi polegi kirjas.

Aga mida ikkagi teha, kui juhuslikult teada saad, et su voodipartner on su enda õde või vend?

6 Responses to “Õed-vennad voodis”


  1. 13/11/2008, 01:20

    Vot, vot kuidas see loomislugu üldse käis. Jumal lõi Aadami ja tegi tema küljeluust Eeva ja ütles siit, et saagu teid palju. Seega ei saanudki algul olla midagi muud kui üks suur insest. 🙂 Või olen ma millestki väga valesti aru saanud ?

    Nali, naljaks, aga kuna mina olen vallaslaps ja minu laste isa kah, õnneks minu ema vähemalt ütles, kes minu isa on ja ma käisin koguni tal külas küsimas ega tal poegi pole, tema arust polnud. :).

  2. 2 Lauri
    13/11/2008, 02:22

    ”Wilhelm Meisteri rännuaastad”, Johann Wolfgang Goethe.

  3. 3 Claara
    13/11/2008, 09:58

    Minul on üks vend või poolvend, kes on minust ca 5 aastat vanem. Ma pole teda kunagi näinud, ma pole temaga kunagi kokku puutunud ja ei tea temast üleüldse mittemidagi. Aga sellises vanuses meestest olen üritanud eemale hoida. Kuigi ega tunded ju alati vanust ei küsi…

  4. 13/11/2008, 11:06

    Tänud, Lauri. Mul raamat kastis ja jäi järele vaatamata.

  5. 13/11/2008, 14:28

    kusjuures, kui see paar lapsi ei saaks, oleks ju tegelikult täiesti kama, kas nad seksivd või mitte.

  6. 14/11/2008, 00:27

    Mõnes mõttes oleks kama küll, aga meie ühiskonnas loetakse lähisugulastega seksimist siiski perverssuseks ja nagu näha, mõnel pool ka kriminaalseks teoks.
    Ühiskonna suhtumine on sellel konkreetsel juhul määrav. Ning lapsed võivad noortel inimestel tulla ka kõigist ettevaatusabinõudest hoolimata. Sellega riskida – no ma ei tea…


Lisa kommentaar

Lehed

Blog.tr.ee "";

ajaarvamine

november 2008
E T K N R L P
« okt.   dets. »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

