15
Jan
09

Rongimõtted

Sai sõidetud Tallinn-Tartu kiirrongiga. Esimeses klassis. Ei, mul polnud pilet enne valmis ostetud. Läksin rongi, küsisin, kas vabu kohti on, istusin aknaalusesse pehmesse tooli, sain tassi kohvi ja kuskil poolel teel ka pileti ostetud – enne polnud vagunisaatjal aega mulle seda müüa.

Mõnulesin. Soe oli. Ning siis tuli meelde Nirti mõne päeva tagune kogemus, mis minu omale risti vastupidine. See hakkas mind häirima, aga ma ei taibanud kohe, miks.

Algul arvasin, et Nirtil oli kõik sellepärast nii ebameeldiv, et ta oli ju enese jutu järgi siis haige ja tundiski end pahasti ning teenindaja jäme käitumine veel võimendas asja. Aga see polnud siiski päris see. Midagi oli siin veel minu jaoks.

Kummaline, kas ma tõesti hakkan unustama aegu, mil olin ise samasugune. Hiireke, kes julges ainult mööda seinaääri käia ja tasakesi piiksuda ning isegi seda pandi pahaks. Ei osanud ma istuda ega astuda, ei inimestega korralikult suhelda, rääkimata enesekehtestamisest või enese eest seismisest. Ei julgenudki midagi teha, sest alati oli tunne, et äkki ma häirin kedagi, äkki keegi jälle pahandab ja ütleb midagi ning mina ei oska midagi tarka vastata.

Olid sellised ajad. Mitmetel eri põhjustel oli alaväärsuskompleks nii sisse tambitud, et ise kah hakkasin uskuma, et ma olengi selline loll ja saamatu, kõigil ainult jalus.

Millal see kõik muutus? Millal käis plõks ja jõudis kohale, et asi pole hoopiski mitte nii?

Umbes-täpselt kõrgkooli esimene kursus sai pöördepunktiks. Eneselegi ootamatult olin tegija, olin see, kellega arvestati, kelle sõna maksis. Ei, sisemised kõhklused ja kahtlused ei kadunud ühe korraga. Aga sealt sai see protsess alguse.

Päris kindlasti tuli ka ise endaga tööd teha, eelkõige iseennast veenda, et ma olen seda kõike väärt, ma saan kõigega hakkama. Ja ma olengi väärt head kohtlemist ja ma saangi kõigega hakkama!


0 Responses to “Rongimõtted”



  1. Lisa kommentaar

Lisa kommentaar

Lehed

Blog.tr.ee "";

ajaarvamine

jaanuar 2009
M T W T F S S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

