27
apr.
09

Isa tütar

isa2Kui me õega lapsed olime, armastasid sugulased ja tuttavad ikka arutleda, kumb meist siis isa ja kumb ema moodi on. Mina olin raudselt isa tütar.

Isalt olen pärinud juuksevärvi (selle originaalse), huulte ja silmade kuju. Lisaks ka paraja portsu kangekaelsust ja oskuse mõnikord juuksekarv lõhki ajada.

Ei ütleks, et meil mingid ninnu-nännu suhted oleksid olnud. Isa oli siiski suhteliselt karmi ütlemisega, autoriteet, kelle sõna tuli kuulata. Sai neid lahinguid ikka üksjagu maha peetud, vahel isegi nii ägedaid, et ema pidi vahetalitajaks hakkama. Samuti ei armastanud ta lihtsaid asju kümme korda üle seletada, inimene ei või ju ometi nii loll olla, et ei taipa.

Kuid kui kuulata viitsisid ja kaasa mõelda, sai palju eluks kasulikku kõrva taha panna. Hulga tehnilisi oskusigi olen isalt saanud, kruvikeerajat ja jootekolbi ei pea eemalt imetlema.

Oma saavutuste isale ettenäitamine ja tunnustuse saamine oli ka oluline. Üldiselt isa muidugi eeldaski, et ma asjadega korralikult hakkama saan, nii et mingit ülevoolavat kiitust ei maksnud oodata. Lihtne “Tubli!” oli piisavalt kõrvust tõstev.

Keskkooliajast mäletan, et kuna isa töökoht oli  samas lähedal, oli meie traditsiooniks ühine lõunasöök pärast minu koolitunde. Ning kuna isa nägi väga noor välja, pidasid paljud meid hoopis paariks, kuigi veidi ebavõrdseks. Kui kord klassiga Leedu-reisilt tulime ja isa mulle rongi vastu tuli, küsisid mõned klassivennadki hiljem, kust ma endale nii šiki peika hankisin 😛

Keskkooli lõpukirjandi teemaks valisin põlvkondadevahelise sideme (muidugi tollases võtmes) ja kirjutasin just oma isast. Ainsana oma lennust teenisin sellega maksimumhinde 😀

Tänu oma ametikohale pääses isa üsna tihti ka “raudse eesriide” taha. Lisaks muljetele ja piltidele tõi ta sealt kaasa ka moodsaid hilpe minule (õele ja emale muidugi ka), väga hea maitsega valitud ja mulle ideaalselt sobivad. Seda oskust kõigile meestele paraku antud ei ole…

Aga täna – nii suurt juubelit meie peres ma ei mäletagi – sai mu isa 75! Õnnitlejaid jagub kolme noorema põlvkonna jagu…

2 Responses to “Isa tütar”


  1. 1 maaraja perenaine
    27/04/2009, 14:52

    Oi palju õnne Su issile 🙂 milline kokkusattumine, aga ka minu isal on täna samasuur sünna 🙂

  2. 27/04/2009, 15:33

    Siis Sinu isale ka palju õnne!


Lisa kommentaar

Lehed

Blog.tr.ee "";

ajaarvamine

aprill 2009
E T K N R L P
« märts   mai »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

