05
Jun
09

Kibestumisest, koha kättenäitamisest ja muustki

Olen juba tükk aega jälginud suurt vastasseisu mulle mõnede oluliste blogijate vahel. Omal kombel olid nad mulle teenäitajateks minu enda blogimise algusaegadel ning kuigi nede seisukohad olid üsna erinevad, oli huvitav ja kasulik ikkagi.

Nüüd aga on midagi muutunud. Üks nendest on sattunud tõsisesse kriisi, seetõttu kibestunud ning teine millegipärast selle kibestumuse kõik oma kaela saanud, kuigi ta üldse asjasse ei peaks puutuma.

Saan täiesti aru, et kui sinu elu kildudeks puruneb, kui kõigil su uskumustel ja tõekspidamistel poriste jalgadega otsas trambitakse, sinu väärtushinnangud naerualuseks tehakse ning  kõige tagatipuks selles just sind ennast süüdistatakse, kogu maailmale püütakse selgeks teha, et just sina ise oledki see kurja juur ja maailma halvim inimene, kui isegi lapsed püütakse ema vastu keerata, on solvumine igati õigustatud.

Et see toob kaasa kibestumise ning tahtmise selgeks teha, et ega ikka ei ole nii, on loomulik reaktsioon. Olen sama meelt, et mõned reetmised on andeksandmatud. Kriis, pettumine on paratamatud. Kriisist väljatulemine nõuab aega, kellel vähem, kellel rohkem ning mõni paraku ei tulegi välja. Samuti on erinevad teed, kuidas välja rabelda, mis sobib ühele, ei sobi teisele.

Olen midagi analoogilist ise ka läbi elanud, tükke andis ikka kokku korjata. Ma ei teagi, mis mulle endale jõudu andis neist jamadest välja tulla, säilitada eneseväärikus ning oma elu jätkata. Kordagi aga ei tulnud mõtet ühe inmese sigaduste pärast süüdistada tervet maailma, eriti aga inimesi, kes üldsegi mitte asjasse ei puutunud.

Inimeste valikud selles elus on erinevad. On minulgi omad tõekspidamised ning tunnen end vägagi puudutatuna, kui kuskil neid lihtsalt maha tehakse. Aga ei ole tulnud mõtet minna kellegi blogija blogisse teda ennast sõimama ja väitma, et ta on ise üks vääritu olevus, sest ta ei mõtle nii nagu mina.

Lõplikku ja ainsat tõde me selles maailmas teada ei saagi. Võibolla kunagi, millalgi saame. Aga usun, et kui inimene elab oma veendumuste kohaselt, samal ajal teisi austades ja nendest lugu pidades, ei mõisteta teda ka viimses kohtus hukka.

Kurvaks teeb. Loed huvitavat blogisissekannet, loodad kommentaariumis põnevat arutelu, selle asemel satud aga kakluse keskele, mille ainsaks eesmärgiks näib olevat üksteisele ärategemine ja koha kättenäitamine. Tolles konkreetses keissis oleksin isegi tahtnud sõna sekka öelda, aga ei julgenud enam, seda enam, et kummalgi poolel oli omamoodi õigus (minu meelest, ei pretendeeri mingile absoluutskaalale).

Ma ei taha olla sunnitud sellistes kaklustes pooli valima. Ma tahan, et mulle jääks õigus oma arvamusele ka siis, kui see erineb teiste osapoolte omast ning on hoopis mingi kolmas.

Tundub aga, et seekord on valik juba ammu minu eest tehtud. Ühes neist blogidest ma ilmselt teretulnud enam ei ole, vähemalt pole ma pääsenud seda lugema juba mõnda aega. Seepärast ei tea ka viimaseid arenguid ja ehk on seegi põhjus, miks ma kogu lugu lõpuni ei mõista…


16 Responses to “Kibestumisest, koha kättenäitamisest ja muustki”


  1. 1 anonymous
    05/06/2009, 07:50

    Arvan, et selles kaasuses on palju paha teinud nn eneseabikirjandus, mis paikneb kuskil esoteerika, blufoloogia ja skisofreenia piiri peal, tugeva kallakuga selle viimase suunas. See võib ajud läbi kärsatada isegi stabiilsel inimesel, aga solvunud, õnnetu ja vihane peaks ennast sellisest abist hoidma miilide kaugusele.

  2. 05/06/2009, 08:35

    Eneseabi raamatuid siin süüdlaseks ei peaks . Nende raamatute põhieesmärk on panna inimene mõtlema . Mõtlema – suure tähega . See kui sellega nagu lipuga lehvitatakse ja kui teised sellest just sedasi aru ei saa , sellest sõda üles keerutada on kummaline vaatenurk asjale . Aga võib olla ,et ta ongi ainult ühte neist lugenud ja leidnud ,et see on ülim tõde . Ka Piibliga juhtus ju sedasi .Kui palju valu ja kannatusi see endaga kaasa tõi .

    Minu arvamus asjadest on ikkagi . Raamatud on Mõtlevatele inimestele .
    Mis puutub aga pettumuse ja hingevalu loosse , siis see konkreetne blogi on vist ennast päriselt sulgenud . See surve oli tal ju juba aasta alguses nähtavasti jäi survele alla ja sellest ka see tohutu kibestumus .

    Kuid ,eks meil igal on oma õppetükid õppida ja läbi teha ning kui ei suuda siis järgmisel korral on eksam juba kordi raskem .

    Kahju muidugi temas oli midagi ilusalt õrna ja hea oli lugeda , kui ta just oma kibestumist ei pritsinud .

  3. 3 anonymous
    05/06/2009, 09:19

    Minu teooria järgi on eneseabiraamatute põhieesmärk teenida nende autorile palju raha, kasutades ära hingelises segaduses inimeste vähenenud kriitikameelt Sügava Tõe ja Ajuvaba Jura eristamisel. (Võite selle kommentaari kustutada, kui see tundub kellelegi solvav.)

  4. 4 ninataga
    05/06/2009, 09:30

    teeks lühidalt: eneseabi raamatud on neile, kellel jagub mõistust sellest aru saada. Kellel seda pole, on lihtsalt köis mis lohisema hakkab… ja lollust hakkab voolama igast august välja..🙂

  5. 05/06/2009, 10:00

    Ma loen viimasel ajal teiste blooge vähem, nii et konkreetses kaasuseski päris kindel olla ei või.

    Aga… mina kah ei saa aru võõrastes blogides lärmamisest.

    See on nagu mingi mormooni usukuulutaja käitumine, kellel kõigile probleemidele on stamplahendused valmis, olgu mureks siis hingeline kriis, pettev mees või kraadeks kätte läinud lapsed.

  6. 6 e.
    05/06/2009, 10:41

    geniaalne definitsioon, ninataga! võin ma seda edaspidi kasutada?

  7. 05/06/2009, 13:35

    Eneseabiraamatute koha pealt olen paljudega sama meelt – need tuleb enda jaoks lahti mõtestada.
    Aga üks küsimus – kas asjad alati on nii nagu nad meile paistavad? Mõtlen just seda konkreetset keissi hetkel. Minu meelest siin midagi ei klapi ja netimaailmas, kus inimesed sageli reaalselt ei ole kohtunudki, on väga kerge oskajal teisele käkki keerata.
    Inimese ja blogi samastamine võib paljud asjad pea peale keerata ju, reaalelu on siiski midagi muud…

  8. 8 ahaa
    05/06/2009, 14:18

    sellele postitusele kirjutaks ise kahe käega alla
    eriti sellele poolte mittevalimise soovile.

  9. 05/06/2009, 20:11

    Üks ütlemine oli umbes nii, et kui miski prääksub nagu part ja paterdab nagu part, siis ilmselt see ongi part. Ehk kohandades seda antud juhtumile, siis kui keegi käitub teiste blogijate suhtes ebameeldivalt ja vastikult, siis minu jaoks see ongi ebameeldiv inimene.

  10. 10 Ramloff
    05/06/2009, 22:02

    Ilmselt on tegu siiski mitme erineva inimesega, sest enamiku põhisõimaja ip-aadressid viitavad pigem Tallinnas olevale isikule. Seega, äkki me siiski viime liiga kiiresti asja konkreetse inimesega kokku. Muus olen ma kukupaiga täiesti nõus.

    • 06/06/2009, 00:41

      Viimaste minuni jõudnud andmete kohaselt ongi tegu erinevate inimestega. Mul tegelikult hea meel, et kunagine esmamulje siiski õigeks osutus ja ma ei pidanud konkreetses inimeses pettuma.

  11. 06/06/2009, 11:52

    Ega neid kommentaare enam täpselt ei mäleta. Aga kui ta parasjagu “tapeeti ei kleepinud”, siis muu jutu taust oli küll väga sarnane sellega, mis ta oma blogis oli rääkinud eksmehest, seksist jne. Kokkulangevust oli nii palju, et see (need) kommenteerija(d) peavad seotud olema. Sõbrannad või mõttekaaslased ehk.

    Mina pettusin temas küll juba tema enda blogi kirjutiste põhjal. Mis tunne neid lugedes ta lastel olema pidi!

    • 06/06/2009, 12:44

      Lapsed ongi sellisteas asjades vist suurimad kannatajad. Samas – kui miski on korrast ära, tajuvad lapsed seda juba varakult ja on paratamatult sunnitud endile sobivad lahendused leidma ja oma suhtumist kujundama.

  12. 14 Emmeliina
    06/06/2009, 23:52

    ja ongi vaikus … ja ongi kõik.

    Biankaga nõus, kuigi täpselt ei tea tagamaid

    • 07/06/2009, 00:32

      Ma paneks selle teema nüüd heameelega lõpetatute kirja, teiste isiklikku elu pole meil vist mõtet arutada, eriti kui täpselt asju ei tea (ja siis ka mitte)


Lisa kommentaar

Lehed

Blog.tr.ee "";

ajaarvamine

juuni 2009
M T W T F S S
« May   Jul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

