13
Oct
10

freelanceri “rõõmud”

Praegu on kange tahtmine üks firma või õigemini fond kogu täiega seebiks keeta….

Kuna mu põhitöökoht raatsib just nii ja nii palju palka maksta, et leiva lauale saaks, tuleb sinna peale võid mujalt teenida… Et ma aga töö spetsiifikast lähtudes igapäevast kellast kellani istumise tööd juurde võtta ei saa, tulebki freelancerina tegutseda, õnneks mitmes mõttes suht sarnasel tegevusalal.

On mul juba mitu aastat kindel klient kah. Tööd on temaga õppeperioodil, suvel mitte. Palka ei pea ta õnneks omast taskust maksma, selleks on olemas üks väga eriline fond, SA Primus Archimedes nimelt, kelle kaudu erivajadustega üliõpilased lisakulude katteks stipendiumi saavad.

Eelmisel õppeaastal toimis süsteem väga hästi – kindlaks kuupäevaks kanti raha poisi arvele ja tema siis mulle vastavalt tundide arvule. Ei saanud nuriseda, õnnestus suvekuudeks kah varu koguda.

Sellel aastal aga tekkis tõrge. Taotluse saatis poiss õigel ajal, saadi kätte ka ja kinnitati, aga esimene asi – summa tunduvalt väiksem kui küsitud. Öeldi, et lähtutakse eelmise semestri kuludest. Nojah, aga need paraku pole võrreldavad, kuna eelmisel semestril tegi poiss oma bakatööd ja minu abi oli vähem vaja, nüüd aga on esimene semester magistriõppes ja tunnid juba praegu lõhki. Seega lisataotlus läheb teele, ma ei saa endale paraku nii suurt heategevust lubada ja mu töö ikka maksab kah midagi.

Teiseks aga juhtus nii, et kuigi rahad peaksid kohal olema kuu algul, nagu lepingus, pole tänaseni laekunud sentigi. Pidid olema fondil mingid administratiivsed põhjused venitamiseks…

Nojah, aga minu suvised varud said loomulikult otsa ning oma kohustused olen ma ajatanud just laekumiste korrapära arvestades. Ega pank küsi, kas raha tulnud või mitte, tema tahab omal päeval oma osa saada.

Kui keegi nüüd ütleb, et (nagu meie panga- ja muud “spetsialistid”) inimesel peab ikka kuu aja palk mustadeks päevadeks olema varuks, siis olgu öeldud et oli ja läks suures osas õppemaksuks nagu plaanitud. Kes seda pidi arvama, et üks eurorahadel elav asutus poolteise kuuga oma kohustusi täidetud ei saa😦 Ja üldse tekib mul küsimus, millised need administratiivsed põhjused on?

Hea küll, minul on see kõrvaltegevus ja päris leivata ma veel pole, aga mida peavad tegema need mu kolleegid, kellel see põhitööks on? Ja mina ka päris kuiva koorukest närida ei taha!


1 Response to “freelanceri “rõõmud””



Lisa kommentaar

Lehed

Blog.tr.ee "";

ajaarvamine

oktoober 2010
M T W T F S S
« Sep   Nov »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

